Marinad

2016-08-30 @ 13:50:00 Mat Kommentarer (0)
Hej! Har just förberett köttet till kvällen då Oscar ska komma och äta hos oss. Den här marinaden lärde jag och jakob oss via internet tror jag? Nu gör jag den ju givetvis utan mått och sånt, på en höft helt enkelt. Och jag lovar er, den blir lika god ändå, förhoppningsvis. 
 
 
Det du behöver är precis det som finns på bilden. Vitlös, olja, soya, vitlök och något att sedan förvara köttet i, jag tog plastpåsar. (Sen behöver du givetvis kött men hoppas att ni förstod det ändå)
 
 
Sen skivar du köttet i den storlek du vill ha det i. Du tärnar/hackar vitlök och ingerfära till önskad storlek. 
 
 
Du her ner kött, ingerfära och vitlök i plastpåsen (eller det ni ska förvara köttet i), tillsätter olja och soya (valfri mängd men tänk på att soyan är rätt dryg), kryddar med valfria kryddor. 
 
 
Krama påsen ett tag så marinaden har täckt alllt och sendan förvarar du det i kylen tills ni ska tillreda maten. Vi brukar vanligtvis göra det här dagen innan men idag blev det såhär istället. Desto längre desto godare.
 
Hoppas det smakar haha!

Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide