bitches im back

Ser nu att jag inte gjort ett inlägg sedan den artonde december tvåtusensexton. Det är tvåtusentjugo nu hörrni. På allvar. 
 
Hej förresten! Jag har pratat länge med Berra om att göra om bloggen till någon typ av dagbok för mina nära och kära men inte minst för min egen skull. För att kunna gå tillbaka och läsa om vad jag gjort, hur jag mått och kika på bilder från de dagarna. Hur skönt? Hur kul? Hur bra? Skönt för mig själv att få skriva av mig. Kul för mig att kunna gå tillbaka och kika på allting. Bra på grund av allting. För er? Jobbigt. Tråkigt. Vilket jag inte ens tänker förklara för er då ni redan nu borde upptäckt anledningarna till det. Haha.
 
Tvåtusentjugo började okej. I vanlig ordning firade jag den tillsammans med min allraallra bästa vän. Berra. En helt underbar, avslappnad nyår med trevliga vänner, gott vin, och god mat. Precis vad jag behövde och vad vi hade tänkt. De två veckorna som har gått sedan nyårsafton har bestått av sena nätter, mycket fylla, goa vänner och försöka landa i vardagen mitt i allt det. Det har varit stressigt, mycket inplanerat, mycket oplanerat som bara dyker upp helt spontant. Men vad gör det?

Mina nyårslöften för det här året kommer inte att innehålla ett hälsosammare liv med träning och bra kost, som det oftast börjar med. Nejnejnej. Det här året, tvåtusentjugo kommer att handla om mig. Jag kommer att tänka på mig själv det här året. Att bara få prioritera mig själv, att endast låta mig själv dömma mig och säga vad som bör göras och inte göras. Hur jag ska tänka eller vilken väg jag ska välja att gå. Jag har tidigare bara låtit andra influera på mina val och prioriteringar. Och är det någonting jag måste sluta med så är det just det - att låta andra styra Mig. Jag är så extremt duktig på att vilja ändra mig själv, mina val och min vardag för att det ska behaga andra. För att alltid vara alla till lags. Varför? Ingen aning. Men det slutar alltid med en stor klump i magen och ett stressigt tankesätt. Jag tror att det här nyårslöftet är det viktigaste jag någonsin haft och det kommer ta tid tills jag får det att fungera, men jag ska lyckas. Jag ska välja mig. Välja mig.
 
Nummero dos amigos. Mitt andra nyårslöfte är att använda fotoappen Huji. Världens löjligaste nyårslöfte egentligen. Men av samma anledning som jag ska börja skriva lite oregelbundet här så vill jag försöka ta mer foton för att kunna blicka tillbaka och glädjas för det som varit. Undertiden jag väljer mig, hihi. Hett tips. Ladda ner appen själv knäppskallar.
 
Nummero tres amigiosasi. Mitt tredje nyårslöfte i år är att också prioritera Millie. Fy vilken dålig hundägare jag är. Fy vad lite psykisk stimulans hon har fått de senaste månaderna. Förut var jag ute minst några timmar i veckan och tränade allt från lydnad, socialträning till vad fasiken som helst. Idag - nada. Hon får ibland vänta tills jag säger varsågod vid middagsserveringen but thats it. Och knappt det haha. Jag vill få tillbaka rutinen att träna framförallt lydnad. Både för hennes skull och för min egen, vi båda förtjänar det. Och attans så mycket roligare man tycker att det är att vara hundägare när man får se en process. Jesus. 
 
Usch vad mycket text. Nu ger jag mig. Gott nytt jävla år på er, adjöss mannar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide